”A gyermeket tiszteletben kell fogadni, szeretetben kell nevelni és szabadságban kell elbocsátani.„ (Rudolf Steiner)

Nemes-Kirilla Andrea

"A gyermeket tiszteletben kell fogadni,
szeretetben kell nevelni és szabadságban kell elbocsátani."
(Rudolf Steiner)

Nemes- Kirilla Andrea vagyok, elsőgenerációs pedagógus, tettrekész és nyughatatlan újító.

Pedagógusi elhivatottságomat Édesanyám kisgyermeknevelői munkája inspirálta. Középfokon is óvodapedagógiai tanulmányokat folytattam, majd a Budapesti Tanítóképző Főiskola első 3 éves képzésében részesültem, kiváló szakmai alapokkal felvértezve. A szakmai gyakorlaton találkoztam először autista kisgyermekkel- közelről láttam, ahogy az óvodapedagógus hogyan próbálja segíteni a gyermekük elfogadásában a szülőket, hogyan lehet a szakmai érveket felsorakoztatva együttműködést alakítani és a gyermeket a mindennapokban segíteni.. A későbbiekre ez is hatással volt arra, hogy fokozott érzékenységgel legyek a tanulási, beilleszkedési, magatartási problémákkal, esetleg szakvéleménnyel is rendelkező és a sajátos nevelési igényű gyermekek felé.

Ott voltam az alakuló Rogers Iskola szakmai műhelymunkáiban, diploma megszerzését követően 20 éven át Újpesten, majd itt Angyalföldön dolgozom óvodapedagógusként.

Természetes számomra a szakmai minőségi munka, szívesen vállalkozok ennek megmutatására szakmai körökben is.

Szerettem és könnyen azonosultam azzal a nézettel, miszerint az óvodás gyermekek legfontosabb tevékenysége a játék, felelősen kell ennek lehetőségét és időtartamát alakítani valamint a gyermeki tanulás legfontosabb terepe.

Drámapedagógiai módszerekkel, viselkedésrendezési módszertannal, Gordon T.E.T.módszer tréninggel képeztem magam.

Szakvizsgáimat 1996-ban óvodai menedzser, 2010-ben nyelv- és beszédfejlesztő irányokban teljesítettem.

1997-ben szülővé váltam gyermekem születetésével, így személyes tapasztalataim az intézményes nevelés másik oldaláról is vannak.

Óvodapedagógusi munkám során nap mint nap olyan belső motivációt élek meg, ami önmagában a tevékenységért erősít engem, a flow-élmény átszövi mindennapjaimat. Nem tudom és nem is szeretném a pedagógusi tevékenységet elhagyni az életemből, átérzem munkám felelősségét, minden képességemmel azon vagyok, hogy a rám bízott gyermekeknek megadjam a saját fejlődésükhöz szükséges segítséget.

2021. februárjában Mesterpedagógusi portfóliómat az óvoda-iskola átmenet támogatásáról készítettem, elkötelezett vagyok az óvodába lépéstől az iskolakezdés és 1.osztály során szükséges tanulási képességek fejlesztése, a szükséges reziliencia alakítása iránt.

Jelenleg a 10. tanévemet töltöm a 13.kerületi tagóvodában, ahol kiemelt szerepet kap az intézményünkben autizmusban érintett gyermekek integrációja és a többségi csoport szemléletformálása. Az autizmusban érintett gyermekek támogatása az önképzés és új módszerek megismerése felé hajtott, a Kapcsoda Alapítvány segítő- majd terapeutaképzését elvégzésében megvalósulva. A közös tevékenységek differenciálása, napirend, rugalmas viselkedésszervezés támogatása, érzelmi odafordulás és kapcsolatfelvétel a mindennapjaim része, ebben van gyakorlatom.

Fontosnak tartom az érintett szülők támogatását is, hiszen nehézségeik nem azonosak, sőt a spektrum szélessége okán nagyon is egyéniek! A bizalom alakítása és a kölcsönös tisztelet kapcsolataim alapja.

Az óvodás csoportokban rám bízott, a szakértői bizottság véleménye alapján integrálható gyermekekkel és szüleikkel, társszakemberek segítségét igénybe véve szeretetben, elfogadásban, egymás támogatásban éljük mindennapjainkat.

Budapest, 2021. március 13.

Nemes- Kirilla Andrea

Készítsd el weboldaladat ingyen!